Från och med februari 2025 och i tre års tid framöver, kommer Sundbybergs kommunala förskolor medverka i ett forskning -och utvecklingsprogram om förskolebarns förändrade kunnande. Programmet bygger på tät samverkan mellan forskning och praktik.
Ifous-programmet ”Förskolebarns förändrade kunnande” syftar till att utveckla och pröva metoder för att följa och stödja varje barns utveckling och lärande i förskolans dagliga verksamhet. Genom att integrera insikter från ny utvecklings- och kognitionsvetenskap strävar programmet efter att stärka förskollärares och arbetslags arbetssätt i enlighet med läroplanens mål.
Ifous-programmet ”Förskolebarns förändrade kunnande”
Här nedan finns en navigering som följer med varje sida/blogginlägg:
Ifous-programmet ”Förskolebarns förändrade kunnande” syftar till att utveckla och pröva metoder för att följa och stödja varje barns utveckling och lärande i förskolans dagliga verksamhet.
Till höger finns navigering till vårt material
Här kommer navigering:
- Medverkande
- Bakgrundsinformation
- Protokoll
- Materialbank
- Youtube
- Kunskapsportioner
- Övningsmaterial
[Här följer sedan texten och den information som ska ut]