Förskolebarns förändrade kunnande

Från och med februari 2025 och i tre års tid framöver, kommer Sundbybergs kommunala förskolor medverka i ett forskning -och utvecklingsprogram om förskolebarns förändrade kunnande. Programmet bygger på tät samverkan mellan forskning och praktik.

Ifous-programmet ”Förskolebarns förändrade kunnande” syftar till att utveckla och pröva metoder för att följa och stödja varje barns utveckling och lärande i förskolans dagliga verksamhet. Genom att integrera insikter från ny utvecklings- och kognitionsvetenskap strävar programmet efter att stärka förskollärares och arbetslags arbetssätt i enlighet med läroplanens mål.  

Ifous-programmet ”Förskolebarns förändrade kunnande”

Här nedan finns en navigering som följer med varje sida/blogginlägg:

Ifous-programmet ”Förskolebarns förändrade kunnande” syftar till att utveckla och pröva metoder för att följa och stödja varje barns utveckling och lärande i förskolans dagliga verksamhet.

Till höger finns navigering till vårt material

Här kommer navigering:

  1. Medverkande
  2. Bakgrundsinformation
  3. Protokoll
  4. Materialbank
    • Youtube
    • Kunskapsportioner
    • Övningsmaterial

[Här följer sedan texten och den information som ska ut]